תעשיית הקוסמטיקה

תעשיית הקוסמטיקה מחולקת לארבעה תתי תחומים עיקריים: איפור וצבעי קוסמטיקה (פיגמנטציה, שפתיים, עיניים וכולי), טיפול וטיפוח העור כולל מתיחת פנים ללא ניתוח, בישום ובשמים ותכשירי טיפוח החל משמפו ועד קרם לרגליים. רוב העסקים בתחום מתחלקים בין נותני שירות בתחום לבין מוכרי מוצרים בתחום. חברות למכירת מוצרים מתחלקות גם כן בין חברות שיווק שמשווקות מוצרים של חברות אחרות בין אם אלו תחת שם משלהם – מה שנקרא מותג פרטי או לחלופין כאלו שמייצרות את המוצרים שלהן.

אם בעבר הכוח של המותג היה אצל חברות הייצור שעשו שימוש בדוגמניות ומפורסמים כדי לקדם את המוצרים שלהם, הרי שכיום הכוח עבר למפורסמים שעושים שימוש בכוח הפרסום שלהם וברשתות החברתיות כדי לקדם קווי מוצרים משל עצמם. בתעשיית ייצור המוצרים ניתן למצוא אנשים פרטיים המפיקים אותם בצורה ביתית ולעיתים טבעית על סמך מתכונים מסורתיים לרוב או חברות תעשיתיות שחלקן אף מחזיק מעבדות ומחלקה למחקר ולפיתוח. כמובן שכאשר מוכירם מוצרים תחת מותגי משלכם בין אם הוא מיוצר בבית או בצורה מסחרית ישנם תקנות של משרד הבריאות וגופים אחרים המחייבים אתכם באחריות לתקינות ולבריאות המוצר.

בחלק של השירותים ניתן למצוא סלוני יופי, מספרות, קוסמטיקאיות, יועצות יופי וסטיילינג ועוד. כמובן שישנם נותני שירותים ברמה גבוהה יותר, נותני השירותים המובילים את התחום הם כמובן המנתחים והרופאים הפלסטיים שיכולים להציע שירותים מפילינג וכל מיני פרוצדורות של פיסול הגוף ותיקונים קלים ועד ניתוחים פולשניים כגון שאיבת שומן, הגדלת חזה ועוד.

בין המנתחים לבין נותני שירות עממיים יותר אפשר למצוא את יועצי היופי שאינם מבצעים טיפולים בעצמם אך מספקים ידע – בין אם דרך הרשתות החברתיות ואתרים מקצועיים או דרך הרצאות או ליווי אישי במקרים של נשים מהאליטה הפיננסית אשר יכולות להרשות לעצמן יועצת מהסוג הזה. דוגמא נוספת לעסקים בתחום שהחלו כיועצים הם אתרי הידע שצמחו כאתרי טיפים או בלוגים אישיים והתפתחו בחלק מהמקרים לאתרים של מיליוני צפיות המתפרנסים מפרסום או ממכירת לידים או מוצרים בתחום לעסקים שונים. אפשר גם להסתכל על מגזינים של יופי ולייף סטייל כסוג של מודל ייעוצי המספק תוכן בתמורה להכנסה.